Az autista gyermekek szülei általában kétéves kor körül veszik észre, hogy a fejlődés megkésett, szokásostól eltérő. Ugyan korábban is felmerül néha a gyanú, de akkor a tünetek még nem jellegzetesek, korábban ritkán figyelnek fel ezekre. Az autizmust legegyértelműbben többnyire az iskoláskor előtti években, négy-öt éves korban diagnosztizálják.
Az autisták közül sokan súlyos tanulási gondokkal küzdenek, mely a következő területeket érinteti leginkább: kommunikáció, szocializáció, viselkedésformák.
Az autisták olykor agresszívak önmagukkal szemben, gyakran nagyon szigorú sztereotip szokásokhoz ragaszkodnak és a környezetükben élők számára elérhetetlenek. Miután sokszor nagyon aktívak és hangosak, a család, nevelők nehézen tudnak velük bánni, és többször rosszul is mérik fel képességeiket.
Miben segít a Tomatis tréning egy autista személynek, családjának?
A mórszer alkalmazása során az autista gyermeknél kialakul egy belső nyugalom, szenzoros érzékenységük csökken. Így a tréning után könnyebben tudnak koncentrálni a tanulási folyamatokra. Rendszerint tapasztaljuk, hogy a tréning során az autista gyerekek nyitottabbá válnak, hajlandóak a kommunikációt megtanulni és szívesen alkalmazzák is.
Az így nyert új kommunikációs képességük révén rátalálnak a környezetükhöz vezető útra....
Egy autizmussal élő kislány fejlődése a Tomatis terápia által